Osteopenija je stanje kostiju koje prethodi pojavi osteoporoze.

Osteopenija se kao termin koristi za definisanje gustine kostiju koja je manja od normalne.

Kada imate problem kao što je Osteopenija, onda je opasnost od preloma povećana. Postoji realna opasnost da se to desi je gustina kostiju toliko niska da povreda može da se dogodi čak i u običajnim okolnostima.Vremenom se smanjuje koštana masa, ali i mišićna masa, stoga se preporučuje da ljudi koji imaju ovakav oblik oboljenja redovno vežbaju. Ukoliko redovno vežbate kosti počinju ponovo da se formiraju što će vam svakako pomoći da usporite bolest i omogućite svom telu normalno funkcionisanje.

osteopenija

Gubitak koštane mase posebno je karakterističan za starije osobe, a problem je izraženiji kod žena, posebno u period postmenopauze.

Osteopenija – Šta uraditi kako bi rešili problem?

Lečenje je najbolje početi pojavom osteopenije. To je znak da počnete da redovno vežbate i hranite se na adekvatan način.

Potrebno je povećati unost kalcijuma, redovno se izlagati sunčevim zracima da bi se organizmu obezbedila dovoljna količina D vitamina.

Ovo su ujedno i 2 najvažnija faktora, koja održavaju zdravlje kostiju, a ujedno podižu nivo gustine kostiju. Pored ova dva neizostavna faktora, još jedan koji je važan je magnezijum koji podstiče apsorpciju kalcijuma. Ukoliko ne unosite dovoljno magnezijuma može se dogoditi da najveći deo unesenog kalcijuma prođe kroz organizam.

Potrebno je da u svakodnevnoj ishrani koristite zeleno lisnato povrće koje je odličan izvor vitamina K, beta karotina, vitamina C, kalcijuma i magnezijuma. Vitamin K je odgovoran za formiranje osteokalcina.

Osteokalcin je protein koji povećava količinu kalcijuma koji je uključen u mineralizaciju kostiju.

Osteopenija – Koji je optimalan unos kalcijuma na dnevnom nivou?

Optimalan unos kalcijuma je 1000 mg do 1500 mg na dnevnom nivou. Kada dođe do toga da nivo kalcijuma u krvi padne ispod dozvoljenog, osetićete grčeve u mišićima, nesanicu, premor i povišeni pritisak.

Kako vežbanje pomaže u borbi protiv osteoporoze?

Redovna fizička aktivnost je najvažniji lek u borbi protiv osteoporoze. Vežbanje je poželjno u svakom životnom dobu, a posebno je važno kod ljudi koji imaju određene zdravstvene probleme.

Fizičkom aktivnošću se poboljšava mišićna masa koja će pomoći kod normalnog funkcionisanja koštanog sistema.

Kako se vremenom smanjuje koštana masa kod osteoporoze, ali i mišićna masa neophodno je redovno vežbati. Kao pozitivan efekat na vežbanje primetićete da kosti ponovo počinju da se formiraju i da vam je lakše prilikom kretanja.

Koje se vežbe preporučuju kod osteoporoze?

Za lečenje osteoporoze mogu se koristiti razne vežbe, ali dizanje tegova se pokazalo kao delotvorno rešenje. Najviše zbog toga što utiče na formiranje snažnih kostiju. Uvek morate imati na umu da osteoporoza je stanje koje vas prati duži vremenski period, stoga ne trebate očekivati rezulate odmah po započinjanju vežbanja. Ukoliko ste uporni, to će sigurno dovesti do pozitivnih rezultata i učiniće da se mnogo bolje osećate.